"Desi au practicat, vreme de milenii, poligamia si adulterul, barbatii, in general, sunt mai gelosi decat femeile".
Dr. Gerard Leleu

Deși au practicat, vreme de milenii, poligamia și adulterul, bărbații, în general, sunt mai geloși decât femeile; ei tolerează foarte prost infidelitatea. Sunt distruși din punct de vedere narcisistic și intră în panică. (…) Cu toate acestea, există bărbați care nu sunt geloși; cine sunt ei? Există cei din vârful piramidei, cei care iubesc cu adevărat și al căror nivel de conștiință a depășit posesivitatea. Există apoi cei care nu mai iubesc și care sunt, prin urmare, indiferenți.

Avem nevoie de sutien?

Nu este o intrebare tendentioasa, este numai ceea ce a vrut sa afle un studiu efectuat in Franta in 2013. 

Studiul a avut o durata de desfasurare de 15 ani si a vrut sa identifice efectele sutienului asuprsa sanilor femeilor. Care este concluzia sa? Ei bine, se pare ca sutienul nu aduce nici un beneficiu femeilor si poate fi chiar daunator sanilor in timp.
Conducatorul studiului Jean-Denis Rouillon, profesor la Universitatea Franche-Comté din Besançon a declarat ca „din punct de vedere, medical, psihologic, anatomic, sanii nu beneficiaza de pe urma lipsei gravitatiei”.

Practic Rouillon a studiat sanii a mai mult de 300 de femei intre 18 si 35 de ani si a notat efectele pe care purtarea sutienului le-a avut in timp.
El a constatat ca femeile care nu au purtat sutien au beneficiat de acest lucru pe termen lung si au dezvoltat test muscular care sa le ofere suport natural. Sfarcurile acestora au fost situate mai sus (in relatie cu umerii). In schimb atunci cand sutienele au fost purtate incontinuu, materialul a restrictionat dezvoltarea tesutului muscular, ceea ce poate accelera in fond “caderea acestora”.

O femeie de 28 de ani participanta la studiu a declarat ca a descoperit ca poate respira mai bine fara restrictiile unui sutien. La inceput i s-a parut cel putin ciudata ideea de a alerga fara sutien, insa dupa cinci minute de alergare nu a mai avut nici un fel de problema.

Si totusi

Acesta este doar un studiu pe un contingent mic de femei si ar fi periculos ca toate femeile sa „ia de buna” informatia de mai sus. Fiecare femeie este unica si, de exemplu, studiul nu a luat in calcul marimea sanilor femeilor. In plus, daca ai purtat deja sutien pentru o lunga perioada de timp, nu are rost sa il arunci pentru ca, cel mai probabil, nu vei mai avea nici un beneficiu acum.

 

Informatii: France Info

10 sfaturi ca sa fii feminina si sexy in fiecare zi

Din pacate din ce in ce mai multe femei au uitat astazi cum sa isi puna in valoare feminitatea. Nu este rau doar pentru companionii de sex masculin (care regreta intr-adevar femeia de altadata) ci mai ales pentru femei care uita astfel sa se mai bucure de feminitatea si de frumusetea lor.

Este momentul sa redescoperi feminitatea si frumusetea din tine si, de ce nu, sa adaugi putina savoare sexy!

  1. Pune-ti in valoare lucrurile bune. Se poate sa iti doresti ca lumea sa te aprecieze exclusiv pentru ce ai in cap (si este foarte probabil sa faca asta), dar de ce sa nu fii si placuta si admirata pentru calitatile tale fizice? Zambeste mai des si arata-ti dantura perfecta, lasa-ti desprins parul buclat sau ia-ti un tricou care iti pune in valoare silueta.
  2. Aranjeaza-ti parul. Stim ca esti pe fuga mai mereu si ca cine te place, te place si asa. Dar, poate nu ar fi rau sa fii placuta si de altcineva si chiar cei de langa tine sa fie mandri de tine. Poarta intotdeauna parul spalat, pieptanat si, pe cat posibil arajat. Aminteste-ti de coafurile care te-au pus vreodata in valoare si indrazneste din nou!
  3. Pune bustul in valoare. Sanii nu sunt ceva de care trebuie sa iti fie rusine si pe care sa ii tii ascunsi. Daca porti haine elegante si discrete, cu un mic decolteu, vei fi considerata eleganta si subtila. Evident, ai grija in functie de varsta si de locurile in care mergi, cat de larg va fi decolteul.
  4. Bea apa si mananca sanatos. Nu subestima puterea apei si a mancarii sanatoase. Apa te va ajuta sa tii cat mai mult la distanta ridurile si iti va mentine organele in stare buna de functionare, iar mancarea sanatoasa iti va oferi toti nutrientii si vitaminele de care ai nevoie. Vei fi mai supla, mai sanatoasa si asta se va reflecta in felul cum te simti si arati.
  5. Mentine tenul curat. Ai grija de pielea ta zi de zi. Curat-o dimineata si seara si nu te machia excesiv. Niciodata sa nu te duci la culcare fara sa te demachiezi si sa aplici o crema nutritiva. Vei vedea in curand diferenta!
  6. Poarta lenjerie sexy chiar daca nimeni nu vede asta. Poate ca nu va vedea lenjeria cu dantela pe care o porti dar cu siguranta va vedea increderea de sine pe care o afisezi si zambetul tau implinit.
  7. Parfumeaza-te. O femeie care poarta un parfum discret are in plus o nuanta de mister. Cand treci pe langa o femeie parfumata mintea iti zboara si te face sa ti-o inchipui puternica, tandra, plina de iubire sau de fericire.
  8. Uita-te la femei celebre, elegante si puternice. Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Elizabeth Taylor, Grace Kelly, Natalie Wood sau Sophia Loren sunt numai cateva nume de unde poti sa incepi sa te inspiri. Uitandu-te la femei frumoase, puternice si feminine te va face sa imprumuti incet incet din puterea, frumusetea si pasiunea lor.
  9. Gaseste-ti pasiunile. Iti place sa dansezi, sa canti sau sa pictezi? Ia lectii si participa la cursuri in timpul tau liber. Nu exista nimic mai implinitor decat sa iti urmezi pasiunile. Te vei simti puternica, speciala si totul se va reflecta in atitudinea ta si felul cum arati.
  10. Iubeste-ti feminitatea! Nu exsta nimic mai frumos pe lumea aceasta decat a fi o femeie frumoasa si puternica!

 

Ce nu stiai despre menopauza

Exista cateva mici lucruri despre menopauza care te pot surprinde. Esti bombardata cu informatii despre tranzitia catre menopauza si totusi exista cateva lucruri interesante pe care nu le stiai.

  1. Nu iti va scadea neaparat calitatea vietii

Nu toate femeile experimenteaza simptome de menopauza. De exemplu, numai una din 10 femei a spus ca a fost deprimata in timpul perimenopauzei sau la menopauza.

  1. Cel mai probabil vei avea bufeuri

Bufeurile sunt printre cele mai comune simptome de menopauza. Desi variaza in frecventa si intensitate, bufeurile sunt intalnite in cazul majoritatii femeilor – 9 din 10 femei experimenteaza bufeuri. Daca esti deja la menopauza trebuie sa stii ca exista si o veste buna in toate acestea: ele tind sa devina din ce in ce mai putin suparatoare. Cele mai severe bufeuri le vei resimti la instalarea menopauzei.

  1. Este bine sa consumi soia

Consumul de soia poate reduce simptomele menopauzei. Descoperirea a pornit de la studierea femeilor din Asia care resimt mai putine simptome de menopauza fata de cele din vest. In cele mai multe cazuri aceste femei nu au deloc bufeuri, iar cercetatorii cred ca cauza acestui fenomen este consumul ridicat de soia din tarile asiatice.

  1. Fumatul poate grabi menopauza

Fumatoarele trebuie sa stie ca sunt predispuse sa ajunga la menopauza mai repede decat nefumatoarele. De asemenea, in timpul menopauzei, fumatul poate declansa anumite simptome si le poate intensifica.

  1. Poti ramane insarcinata in perimenopauza

Oricat ti s-ar parea de neverosimil, poti ramane insarcinata in perimenopauza. Nu renunta inca la pastilele contraceptive si la prezervative. Nu numai ca poti ramane insarcinata la perimenopauza dar femeile aflate la perimenopauza constituie al doilea grup de risc pentru sarcinile neplanificate din toate grupele de varsta! Numai dupa ce menstruatia nu a mai avut loc timp de un an de zile poti considera ca nu mai poate avea loc o sarcina.

  1. Durerile menstruale nu inceteaza

Nu numai ca la inceput ca te vei lovi de menstruatii extrem de neregulate, dar sindromul premenstrual poate deveni mai sever. Iar daca esti predispusa la schimbari de dispozitie in timpul menstruatiei, este foarte probabil sa suferi de schimbari de dispozitie si in timpul menopauzei.

 

 

Depresia si menopauza

Fluctuatiile imprevizibile ale hormonilor, combinate cu stresul, sexualitatea, infertilitatea sau imbatranirea sunt greu de gestionat din punct de vedere emotional. Rezultatul este ca foarte multe femei sufera la menopauza de modificari dese de dispozitie si, in cazuri mai grave, de depresie.

Diferite grade de depresie

Termenul de depresie este folosit in sens larg insa exista mai multe grade si mai multe fete ale depresiei.

Deprimata – se refera la o perioada de scurta durata de tristete care este deseori intalnita si rareori are nevoie de tratament.

Depresia ca simptom –  De multe ori apare ca urmare a unor reactii intense la evenimentele negative din viata (divort, moartea cuiva drag, pierderea slujbei) sau dintr-o varietate de probleme medicale si psihologice. Este resimtita in mod normal pe perioada scurta si nu are nevoie in mod normal de tratament. Uneori evolueaza insa spre depresia clinica. Termenul medical pentru depresia care este resimtita cea mai mare parte a zilei, in cele mai multe zile, pentru cel putin doi ani este numita distimie (depresie nevrotica).

Depresia clinica – Este o afectiune despre care se crede ca este rezultatul unui dezechilibru chimic din creier. Depresia clinica necesita tratament.

Legatura dintre hormoni si dispozitie

Nici una dintre tipurile de depresie de mai sus nu a fost identificata in mod direct cu menopauza. Dar foarte multe femei experimenteaza stari de depresie in timpul perimenopauzei. Intr-un moment se simt fericite, in al doilea izbucnesc in lacrimi, au zile linistite si zile mizerabile. Se crede ca aceste schimbari bruste de dispozitie sunt legate de fluctuatiile hormonale din timpul tranzitiei catre menopauza. In plus se mai adauga si celelalte simptome (bufeuri, uscaciuna vaginala etc) care contribuie si ele la starile depresive.

S-a observat ca femeile care sufera intens din cauza sindromului premenstrual au probleme mai mari cu schimbarile de dispozitie in sarcina. De asemenea, femeile cu un istoric de depresie clinica sunt mai vulnerabile la depresie clinica recurenta in timpul menopauzei. Indiferent daca este vorba doar de schimbari de dispozitie sau de ceva mai sever, orice femeie trebui sa incerce sa trateze aceste probleme de depresie care ii afecteaza viata.

Cum sa ameliorezi depresia

In cazul depresiei moderate, remediile naturale si schimbarile de viata pot fi de ajutor:

  • Prioritizeaza sarcinile si incearca sa le imparti in mai multe si mai mici. Fa doar ce poti.
  • Participa la activitati care te fac sa te simti mai bine, cum ar fi exercitiile usoare, sa mergi la un film, sa socializezi in grupuri cu interese comune.
  • Acorda-ti timp. Schimbarile de dispozitie nu se rezolva imediat, ci gradat. Te vei simti mai bine in timp.
  • Amana deciziile importante pana cand nu te vei mai simti deprimata. Inainte de a decide sa faci o schimbare majora – sa iti schimbi locul de munca, sa te mariti sau sa divortezi – discuta cu oamenii care iti sunt apropiati si care au o privire mai obiectiva asupra situatiei.
  • Pentru schimbarile de dispozitie unii medici recomanda o doza scazuta de contraceptive. Aceste pastile stabilizeaza nivelul de hormoni si pot ajuta la controlul starilor tale. In plus, ofera alte beneficii cum ar fi reglarea menstruatiei si un risc scazut de cancer ovarian si uterin.

Daca depresia este severa

Pentru depresia severa, medicatia antidepresiva poate fi prescrisa pentru a corecta dezechilibrul chimic. Desi sunt necesare cateva saptamano pentru a vedea efectul complet al medicamentelor, cele mai multe femei experimenteaza o imbunatatire semnificativa. Unele antidepresive au chiar ca efect ameliorarea bufeurilor. Medicamentele antidepresive trebuie folosite doar la sfatul medicului sau psihoterapeutului.

 

Semnele si simptomele depresiei la femei

Afla cum sa recunosti simptomele depresiei pentru a primi ajutor imediat. Femeile de astazi sunt supuse stresului mai mult ca niciodata si totusi ele se duc la psiholog sau medic doar in momentul in care situatia devine de nesuportat.

Este normal ca oricine sa aiba momente in care se simte trist sau deznadajduit. Dar daca acestea devin semipermanente si disperarea este parte integranta a vietii tale este foarte probabil sa suferi de depresie.

Daca suferi de depresie nu vei mai putea functiona ca altadata si nu te vei mai putea bucura de viata. Simti ca totul este in zadar, ca totul este prea greu si prea mult. Nu mai vezi rostul iesirilor in oras cu prietenii sau familia ta nu ti se mai pare atat de aproape ca altadata. Toate acestea sunt fete diferite ale depresiei si ceea ce trebuie sa stii este ca se poate ameliora.

Dar pentru a ajunge acolo trebuie sa intelegi semnele, simptomele, cauzele depresiei si sa fii dispusa sa o tratezi. Pas cu pas iti poti recapata viata ta de altadata.

Ce este depresia

Tristetea si sentimentul de neimplinire sunt reactii normale in fata greutatilor si dezamagirilor din viata dar aceastea nu reprezinta depresie, chiar daca oamenii se refera de multe ori prin acest cuvant la ele. Depresia este mult mai complexa decat doar tristete.

Este un amalgam de trairi si sentimente care este de multe ori descris de oamenii care traiesc depresia ca „o gaura neagra” sau un „tunel fara iesire”. Sentimentul este coplesitor si oamenii care traiesc cu depresie nu vad nici o situatie de iesire, nu vad lumina de la capatul tunelului. Este o stare permanenta care se traduce mai ales prin lipsa de viata, goliciune sufleteasca sau apatie. Uneori este posibil ca oamenii deprimati sa nici nu simta tristete ci o doar o platitudine totala in fata vietii. Ceea ce simt ei este lipsa de speranta si de ajutor si simt toate acestea cu o intensitate mare fara a gasi o cale de iesire.

Esti depresiva?

Daca poti identifica in cazul tau cateva dintre semnele si simptomele de mai jos si le resimti permanent de ceva vreme, este posibil sa suferi de depresie clinica.

  • Nu poti dormi sau dormi prea mult
  • Nu te poti concentra sau ai senzatia ca sarcinile altadata usor de indeplinit sunt acum foarte dificile
  • Te simti neajutorata si simti ca nu exista speranta
  • Nu iti poti controla gandurile negative, oricat de mult ai incerca
  • Nu ai pofta de mancare sau nu te poti opri din mancat
  • Esti iritata si mai agresiva decat de obicei
  • Consumi mai mult alcool decat normal
  • Te gandesti ca nu are rost sa traiesti (in cazul acestui simptom trebuie sa iei masuri imediat)

Cum te poti ajuta singura

Poti face schimbari majore cu cateva schimbari simple in viata ta: fa exercitii in fiecare zi, lupta-te cu dorinta de a te izola, mananca mancare sanatoasa in loc de junk food si invata sa te relaxezi si sa te odihnesti.

Nu va fi simplu, deoarece a te simti bine dupa ce atata timp te-ai simtit rau va dura o perioada. Dar vei simti zi de zi cum incepi sa te simti mai bine.

Vorbeste cu cineva despre sentimentele tale, fata in fata. Impartaseste-i prin ce treci si roaga-l sa iti ofere sprijin. Daca simti ca nu este nimeni in care poti avea incredere, fa-ti noi prieteni.

Participa la activitati sociale chiar daca nu ai chef. Cand esti deprimata, este mult mai simplu sa te retragi in cochilia ta. Dar fiind alaturi de alti oameni te va face sa fii mai putin deprimata.

Fa miscare. Studiile au aratat ca miscarea este la fel de buna ca un antidepresiv pentru cresterea energiei si scaderea oboselii. Nu trebuie sa mergi la sala neaparat. O plimbare de 30 de minute iti va da energia necesara.

Dormi bine. Urmareste sa dormi 8 ore. Depresia implica deseori probleme cu somnul si indiferent daca dormi prea putin sau prea mult, starea ta de spirit sufera.

Stai la soare putin in fiecare zi. Soarele iti poate schimba starea de spirit. Fa o scurta plimbare afara, ia cafeaua la soare, stai in parc pe o banca sau stai in gradina. Stai minim 15 minute pe zi la soare.

Practica tehnici de relaxare. Practicarea zilnica a relaxarii poate reduce simptomele de depresie, poate reduce stresul si iti poate reda sentimentele de bucurie. Incearca sa faci yoga, sa practici respiratia profunda, relaxarea progresiva a muschilor sau meditatia.

Ajutor profesionist

Daca sfaturile de mai sus nu te ajuta si simti ca nu poti iesi din gaura neagra in care te-ai afundat, este momentul sa cauti ajutor profesionist. Mergi la un psiholog, iar acesta dupa ce iti va evalua starea psihica iti va indica terapie sau terapie combinata cu medicamentatie. El va stii exact ce trebuie sa faca pentru a te ajuta, deci nu ezita sa apelezi cu incredere la el. Deschiderea si stabilirea unei legaturi bune de comunicare cu terapeutul tau este cheia tratarii depresiei.

"Ca sa evoluezi trebuie sa intretii o comunicare veritabila"
Dr. Gerard Leleu

„Ca sa evoluezi tu insuti fara sa pierzi din vedere evolutia celuilalt, trebuie sa intretii o comunicare veritabila, sa cultivi o mare deschidere sufleteasca, sa accepti si chiar sa te bucuri de diferentele care apar si sa acorzi un timp de evolutie comuna. Despartirea survine numai daca unul evolueaza si celalalt nu sau unul evolueaza fara sa tina cont de celalalt.”

Cum sa fim fericiti in cuplu – Dr. Gerard Leleu

Neplacutele bufeuri

Apropierea de menopauza este presarata din pacate cu simptome neplacute pentru majoritatea femeilor. Iar daca le vei intreba care este simptomul care le deranjeaza cel mai tare iti vor spune fara indoiala: bufeurile.

Valurile de caldura nu le iarta nici pe cele care se confrunta cu menopauza indusa sau cu cea precoce. Insotite de inrosirea fetei, de frisoane sau de palpitatii, senzatiile scurte de caldura intensa sunt principala caracteristica a bufeurilor.

Chiar daca simptomele menopauzei se afla de atata timp in vizorul cercetatorilor, nu s-a identificat inca cauza directa a bufeurilor. Se presupune ca sunt generate de tulburarile circulatorii care apar la menopauza si se manifesta prin dilatarea vaselor de sange de la suprafata pielii cu scopul de a elimina caldura.

In plus, deoarece functioneaza pe  principiile de reglare termica, de multe sunt insotite si de transpiratii, in special pe perioada noptii. Aceste transpiratii nocturne afecteaza de multe ori calitatea somnului.

Bufeurile sunt de cele multe ori temporare si se vor manifesta pentru o scurta perioada dupa instalarea menopauzei, insa in unele cazuri pot afecta femeile pentru tot restul vietii (dar cu diferite grade de intensitate).

Preventie

Din pacate, bufeurile nu pot fi prevenite in cazul menopauzei. Ceea ce poti face este sa le ameliorezi si sa eviti lucrurile care le agraveaza.

  • Evita stresul
  • Redu consumul de cafea
  • Renunta la alcool sau redu consumul
  • Spune adio alimentelor condimentate (mai ales cele picante)
  • Nu te imbraca in haine stramte
  • Evita caldura excesiva
  • Renunta acum la fumat

Metode de „pacalire” a bufeurilor

Scade temperatura noaptea in dormitor cu 2-3 grade sub cea cu care esti obisnuita in mod normal. Poarta imbracaminte usoara, racoaroasa, larga, confectionata din materiale naturale. Renunta la fibre sintetice si alege bumbac organic, in sau canepa.

Fa exercitii de respiratie. Invata sa respiri profund, abdominal si relaxeaza-te astfel cate un sfert de ora dimineata si seara sau cand apar bufeurile.

Fa zilnic exercitii fizice. Mergi pe jos, alearga, inoata pentru a te mentine in forma si a pregati organismul sa faca fata schimbarilor fiziologice.

Tratament

Daca metodele de mai sus nu amelioreaza in mod eficient bufeurile poti vorbi cu medicul tau sa iti prescrie o terapie de inlocuire hormonala, insa numai pe termen scurt – mediu (maxim cinci ani) pentru a evita efectele secundare negative ale acesteia. Terapia amelioreaza drastic sau duce chiar la disparitia bufeurilor si a altor simptome de menopauza cum ar fi atrofia vaginala si modificarile dese de dispozitie.

Mai poti lua complex de vitamina B, vitamina E sau poti apela la tratamente naturiste. Inainte de a lua orice medicament sau supliment alimentar, vorbeste cu medicul tau.

Daca vrei sa afli mai multe lucruri legate de menopauza, descarca gratuit e-book-ul despre menopauza. 

Lipsa de libido dupa menopauza

Cea mai frecventa nemultumire exprimata de femeile peste 45 de ani la medicul ginecolog este disparitia dorintei sexuale.

Dupa menopauza foarte multe femei resimt o scadere brusca a dorintei sexuale si sunt ingrijorate de efectele pe care acest lucru il va avea asupra vietii de cuplu. Partenerii lor de asemenea se intreaba daca a intervenit o schimbare semnificativa in sentimentele femeii, mai ales daca au avut impreuna o viata sexuala implinita si bogata.

Si totusi exista lucruri pe care le poti face pentru a te bucura din nou de o viata sexuala frumoasa, chiar si dupa menopauza.

Unde este libidoul meu?

Exista doua motive principale pentru stingerea libidoului, dupa ce ai eliminat cauzele psihologice (cum ar fi depresia, stresul sau schimbarile afective din cuplu): unul este legat de estrogen, celalat este legat de testosteron.

Lipsa de estrogen iti poate afecta starea de spirit, insa in sine nu face ca libidoul sa dispara. Dar efectele pe care le are scaderea nivelului de estrogen poate face sexul dureros si ca urmare, indezirabil. Scaderea nivelului de estrogen are drept efect subtierea mucoasei vaginale, pierdere lubrifierii si elasticitatii naturale si de aceea in timpul actului sexual femeia resimite dureri puternice.

In plus fata de lipsa de estrogen, femeia se mai confrunta cu o alta problema: ea inceteaza sa mai secrete testosteron din ovare, si scade astfel abilitatea ei de a se excita si de a atinge orgasmul. In timp ce unele femei de-abia sesizeaza aceste lucruri, pentru altele sunt o schimbare dramatica.

Ce pot face?

Una dintre cele mai eficiente metode pentru a te bucura din nou de o viata sexuala normala este restabilirea lubrifierii si elasticitatii tesutului vaginal pentru a elimina simptomele de durere.

Printre remediile cunoscute sunt cremele vaginale cu estrogen (se aplica o data la cateva zile), pilulele cu estrogen (sunt introduse vaginal o data la cateva zile) si inelul cu estrogen (este introdus si lasat in vagin pentru cca 3 luni).

Solutiile vaginale cu estrogeni nu sunt acelasi lucru cu terapia de substitutie hormonale care este asociata cu o crestere usoara a riscului de cancer de san, accidente vasculare cerebrale si boli de inima. Acestia sunt usor de folosit si pacientele au declarat ca dupa utilizare timp de cateva saptamani sexul a devenit mai placut si se simt mai bine in pielea lor.

Uneori este nevoie si de folosirea unui lubrifiant si, pentru cele care sunt reticente la folosirea de solutii pe baza de estrogen sau cele care au un istoric de cancer de san, sunt indicate lubrifiantii pe baza de plante.

Ce fac cu lipsa de testosteron?

Din pacate, nu exista solutii medicale eficiente care sa ajute cu lipsa libidoului generata de nivelul scazut de testosteron. Pacientele sunt sfatuite sa incerce sa isi faca viata sexuala cat mai placuta – sa petreaca mai mult timp in preludiu si sa nu se mai concentreze exclusiv pe penetrarea vaginala. Femeile trebuie sa se concentreze pe ceea ce le face placere si sa fie deschise in continuare la noi experiente (noi pozitii sau tehnici).

Poate ca sexul nu va mai fi la fel ca la douazeci de ani, dar poate fi placut in multe alte feluri. Multe femei aflate in postmenopauza au declarat ca sexul este mai placut decat atunci cand erau tinere pentru ca nu mai sunt ingrijorate ca vor ramane insarcinate si se simt mai bine cu persoana lor la aceasta varsta.

Ofera-ti mai mult timp pentru tine si aminteste-i partenerului tau sa fie mai atent si mai afectuous. Totul va merge perfect!

 

Daca vrei sa afli mai multe lucruri legate de menopauza, descarca gratuit e-book-ul despre menopauza.