Dana Donofrei, de la supraviețuitor la învingător!

Calendarul a marcat, pe 4 februarie, Ziua mondială de luptă împotriva cancerului, iniţiativă care are drept scop sporirea gradului de informare a opiniei publice în legătură cu problematica oncologică şi promovarea celor mai noi şi eficiente metode de a combate această boală. Începând cu anul 2016 şi până în 2018, sloganul sub care se desfăşoară Ziua mondială de luptă împotriva cancerului este „We Can. I Can”, un îndemn atât colectiv, cât şi individual de a lupta împotriva cancerului.

Un slogan puternic și care îndeamnă, totodată, la optimism. Nu știu dacă Dana Donofrie a știut despre sloganul acesta atunci când a hotărât să se transforme din supraviețuitor în învingător și când, în loc să se gândească la sfârșit, a creat o afacere destinată să le ajute pe femeile care au învins cancerul.

Dana Donofree si tatuajele sale superbe

Dana Donofree, așa cum o știu americanii, a suferit o dublă mastectomie la vârsta de 28 de ani. Cicatricile de pe sâni au făcut-o să se simtă mai puțin feminină. Prima reacție și modul în care a dorit să își împărtășească experiența cu alte femei care suferă de cancer sau au supraviețuit bolii a fost să își decoreze trupul cu tatuaje superbe și să pozeze pentru a le da curaj și celorlalte! Pasul următor a pornit de la o necesitate: după mastectomie a realizat că sutienele pe care le avea nu mai erau bune de nimic și că pe piață nu se găsește lenjerie pentru femeile cu probleme asemănătoare ei. Pasul următor l-a reprezentat AnaOno Intimates, o companie fondată de ea și pe care o conduce în prezent.

Designerul Dana Donofrei a creat o lenjerie adaptată fiecărei etape a cancerului şi tratamentelor urmate, confecționată din materiale naturale, fine, fără substanţe nocive sau iritante, la prețuri accesibile. Toate obiectele de îmbrăcăminte au dimensiuni diferite, cu sau fără simetrie, pentru morfologia definitivă sau înainte de reconstrucţie. În doar câțiva ani, inițiativa Danei s-a transformat nu doar într-o companie de succes, dar a pus și bazele unei importante campanii de strângere de fonduri pentru cele ce luptă cu boala.

Prin urmare, anul trecut, în februarie, femeile care au supravieţuit cancerului de sân au avut curajul de a se urca şi de a defila pe podium în cadrul New York Fashion Week. Prezentatoarea evenimentului a fost Mira Sorvino, ea însăși o luptătoare și o supraviețuitoare. Cele 16 modelele care au prezentat lenjeria în cadrul prezentării AnaOno Intimates au avut curajul de a-și arăta semnele vizibile ale intervențiilor chirurgicale într-un spectacol ce a avut ca scop strângerea de fonduri caritabile. Iar rezultatul a fost unul uimitor, toți banii strânşi fiind direcţionaţi către Cancerland, un proiect non profit destinat susţinerii şi mobilizării celor afectați de această maladie.

Mai multe informații despre colecția prezentată la New York și despre Dana Donofree găsiți aici, aici sau aici! The New York Times a dedicat acestor luptătoare pagina „Faces of Breast Cancer”, o galerie impresionantă e portrete.

Leave a Comment